Konzerváló fogászat

ESZTÉTIKUS FOGTÖMÉS

Napjainkban egyre inkább kiterjed az esztétikai fogászat fogalma a legtöbb fogászati kezelésre. Míg régebben esztétikai fogászat alatt elsősorban a fogszabályozást és a fogpótlást értettük, ma ennél sokkal szélesebb skálát ölel fel a téma, többek között az esztétikus fogtömés is ide tartozik. Az esztétikai fogászat elsődleges célja, hogy a szépség és az egészség olyan módon kerüljön ötvözésre, hogy az minden igényt kielégítsen.

Bármely okból, ha sérül a fogzománc, akkor a további szövődmények elkerülése végett minden esetben fogtömésre van szükség. Miután a szuvas rész eltávolításra került, többféle anyaggal is elkészíthető a fogtömés. Rendelőnkben a GC cég magas esztétikájú, nagy keménységű prémium anyagaival dolgozunk. A modern eszközöknek hála egy fogtömés elkészítése teljesen fájdalommentes beavatkozás.

BETÉTEK: INLAY, ONLAY, OVERLAY

tömések egyik speciális - indirekt- fajtája, melyet a fogtechnikus készít el a laboratóriumban precíziós lenyomatok alapján. Különböző anyagokból készülhet, például kompozitból, kerámiából vagy aranyból. Az elkészült betétet a fogorvos speciális ragasztócementek segítségével rögzíti a kialakított üregben.

Nagy általánosságban elmondható hogy nagy foganyag-veszteség esetén, különösen ha gyökérkezelt fogról van szó, mindenképpen előnyben kell részesítenünk a töméssel szemben, mert így jó eséllyel megelőzhető a gyökérkezelt fogaknál nagyon gyakori fogtörés. Esztétikai szempontból is sokkal tökéletesebb eredmény érhető el, mint a hagyományos tömésekkel. Továbbá nagymértékben szuvasodott fogaknál megfelelően rekonstruálható a fog eredeti alakja, mellyel elkerülhető a nem kívánt ételbeékelődés.

GYÖKÉRKEZELÉS

A páciensek nagy részét megkérdezve, hogy melyik a legfájdalmasabb fogászati beavatkozás, egyértelmű választ kapunk: a gyökérkezelés. De szerencsére nálunk, hála a modern eszközöknek és a magasan képzett orvosoknak ez már egyáltalán nem így van!

A fog kemény szövetein belül található fogbél gyulladásos folyamatait leggyakrabban a mély, szuvas üregekben tanyázó baktériumok okozzák. A fogbél üreg speciális anatómiai felépítése miatt ezen gyulladásos folyamat egy idő után visszafordíthatatlan stádiumba lép, ilyenkor minden esetben a gyökérkezelés az egyetlen megoldás a fog megtartására. A gyökérkezeléses eljárással a fertőzött fogbél kerül eltávolításra, így a kialakult erős fájdalom hamar elmúlik. A modern technika eszközeit (gépi gyökértágító rendszer, elektromos gyökércsatorna meghatározó és nagy felbontású digitális röntgen) és anyagait használva ma már nagy biztonsággal baktériummentessé tehetjük a fertőzött területet, ami nagyon fontos szerepet játszik a sikeres kezelésben, ezzel még hosszú évekig biztosítva a fogak megtartását. A gyökérkezelés befejezéseként a megtisztított csatornát a gyökér csúcsáig megfelelő tömőanyaggal zárjuk a további bakteriális behatolás ellen.